Marele Premiu de la Monaco, care are loc în acest weekend în Monte Carlo, combină glamourul și adrenalina, atrăgând zeci de mii de oameni în principatul imaculat și milioane de spectatori din întreaga lume.
Chiar și cei care nu sunt în mod obișnuit interesați de sporturile cu motor se pot simți fascinați sau cel puțin intrigați de spectacolul pur al mașinilor de Formula 1 care se deplasează pe străzile sinuoase ale țării.
Este, de asemenea, locul unde celebritățile se amestecă cu mulțimea și camerele de filmat. „Este diferit de orice altceva la care am fost vreodată, este electric,” a exclamat actorul Tom Holland, cunoscut pentru rolul său din Spider-Man, în timp ce mergea pe grila de start anul trecut.
Și, bineînțeles, există o mulțime de bogăție afișată.
Monaco este supranumit „locul de joacă al miliardarilor” pe bună dreptate. Aici, magazinele de designer, supermașinile, iahturile de milioane de dolari și restaurantele cu prețuri astronomice sunt „norma”, dar în timpul celor trei zile ale Marelui Premiu, opulența crește de trei ori.
Când cererea este mare și opțiunile sunt limitate, totul este posibil pentru cei mai bogați din lume, care sunt dornici să se bucure de locația iconică a cursei și să petreacă până în zori.
Dacă nu își folosesc propriul superiaht ca bază, ar putea închiria o vilă privată pe Coasta de Azur sau să se cazeze la Hotelul Fairmont, Hôtel Hermitage sau Hôtel de Paris din Monte Carlo.
Pionierii culturii petrecerilor de Grand Prix
Desigur, nu este vorba doar despre găsirea celor mai bune suite pentru a dormi, ci și despre locurile premium pentru a lua masa și a petrece, fie că este vorba de o masă la Cipriani, Sass Café sau Café de Paris, fie de o cabină la cluburi exclusiviste precum Jimmy’z sau Amber Lounge.
Amber Lounge este destinația preferată a comunității F1, inclusiv pentru Lewis Hamilton și Max Verstappen, iar printre oaspeții anteriori s-au numărat Justin Bieber, Kim Kardashian, Kylie Minogue și Prințul Albert de Monaco.
Fondat în 2003 de sora fostului pilot de curse Eddie Irvine, Sonia, ca o „destinație post-cursă” pentru piloți și oaspeți VIP, Amber Lounge este considerat un pionier al culturii petrecerilor de Grand Prix.
În mod notabil, va marca aniversarea de 20 de ani (cu un an de pauză din cauza Covid) ca „cea mai exclusivistă petrecere din lume” cu trei nopți de evenimente care costă peste 1,5 milioane de euro (1,6 milioane de dolari) pentru a fi organizate.
Petreceri pe iahturi și locații exclusiviste
Vor fi petreceri după cursă la un club de plajă Amber Lounge pe terasa Le Meridien Beach Plaza (singurul hotel din Monte Carlo cu propria plajă privată), precum și vizionarea VIP a cursei de pe un superiaht de 108 picioare ancorat la doar câțiva metri de celebrul colț Tabac al circuitului.
„Dimensiunea iahtului înseamnă că suntem cât mai aproape posibil de acțiune, spre deosebire de iahturile mai mari care sunt trase înapoi de la coastă. Se simte mai intim și exclusivist la bord. Avem mulți clienți fideli (de obicei din SUA, Marea Britanie și Orientul Mijlociu) care doresc să facă networking și să construiască relații,” a spus Lauren Green, directorul general al Amber Lounge, care supraveghează logistica evenimentului pop-up de trei zile din Monaco, precum și alte locații F1, inclusiv Singapore, Las Vegas și Abu Dhabi.
Pachete VIP și prețuri exorbitante
Un pachet de vizionare VIP pentru o zi la cursa de duminică costă 3.500 de euro (3.800 de dolari) de persoană — și cele 65 de bilete disponibile s-au epuizat în două săptămâni de la lansarea în mai 2023.
În timpul petrecerilor de după cursă, o mică armată de personal de așteptare servește băuturi pentru o mulțime de 1.000 de persoane sâmbătă și duminică seara. La sosire, oaspeții sună o clopoțel și o mână cu mănuși apare printr-un perete de flori, oferind un pahar de șampanie. Participanții au plătit între 600 de euro (650 de dolari) pentru intrarea la petrecerea de sâmbătă (ziua de calificare F1) și 800 de euro (870 de dolari) duminică (ziua cursei) în speranța că vor petrece alături de piloți, celebrități și oaspeți de mare valoare, departe de ochii publicului.
Biletele pentru mesele premium, cunoscute sub numele de „pachet de masă diamant” pentru 10 persoane, costă 40.000 de euro (43.400 de dolari) și oferă o vedere neobstrucționată asupra scenei și cabinei DJ, precum și spectacole tematice și sticle mari de șampanie și vodcă premium.
Centrul universului pentru un weekend
„Coasta de Azur este una dintre destinațiile globale cu adevărat excepționale, iar Monaco este inima acesteia. Peisajul, sofisticarea și opulența sunt de neegalat,” a spus Bruce Bundrant, vicepreședintele senior al dezvoltării afacerilor pentru rEvolution, o agenție globală de marketing sportiv care a locuit în Monaco timp de trei ani ca director comercial pentru AS Monaco FC.
„Ca fost rezident, pot spune că există două fețe ale Marelui Premiu F1 care ajunge în Monaco. Pe de o parte, orașul tău devine centrul universului pentru un weekend, unde top 1% din 1% din întreaga lume sosesc și participă la petreceri și evenimente extravagante pe iahturi, în suite de hoteluri de lux și în conace de pe dealuri,” a explicat Bundrant.
„Pe de altă parte, este ca și cum ai fi afectat de un uragan și de Revelion. Cu o săptămână înainte de cursă, rafturile magazinelor alimentare sunt goale, deoarece localnicii știu că este imposibil să te miști prin principat când circul F1 este în oraș. În timpul Marelui Premiu, barul tău obișnuit de cartier are o coadă imensă, percepe o taxă de intrare de 100 de dolari, iar o băutură care costă de obicei 20 de dolari va fi 50 de dolari. Dar este un weekend cu adevărat de neuitat, cu o energie și o vibrație inegalabile. Sigur, este scump, dar odată ce vine luni, lucrurile revin la normal.”
Pe cât de normal poate fi într-un loc atât de extravagant ca Monaco. Pe măsură ce jet setul se mută la următoarea destinație, iar circuitul de curse este demontat, la fel se întâmplă și cu clubul Amber Lounge, în timp ce pregătirile continuă pentru următorul eveniment F1, care va fi în Singapore în septembrie.
„Nu există odihnă la Amber Lounge,” a glumit Green. „Doar multă adrenalină. Și multă cafea.”
Sursa: CNN